Powered By Blogger

söndag 13 februari 2011

Utgångspunkten för oss i denna gruppuppgift, var att hitta en gemensam beröringspunkt i våra grupper. Det vi har funnit spontant i våra barngrupper, är barnens samtal och funderingar kring kärnan i frukten. För att få ett naturvetenskapligt perspektiv på vår uppgift, så har vi valt plantering av kärna. I och med detta har vi funderingar på vilken ämnes teori vi ska specificera oss på. Om det ska vara:
·         Kärna
·         Planta
·         Vattnets kretslopp
·         Fotosyntes
Vi vill ta reda på barns förförståelse av det valda naturfenomenet.

2 kommentarer:

  1. Kul! Skall bli spännande att diskutera vid handledning

    SvaraRadera
  2. Tips på en artikel som ni kanske har användning av... finns tidskriften "Research in Science education" sök på bibliotekets hemsida via "libhub":
    Christidou o Hatzinikita (2005)Preschool Children’s Explanations of plant Growth and Rain formation: A comparative Analysis
    // Susanne K

    SvaraRadera